.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سخنگوی شورای نگهبان: امیدواریم انتخابات سال آینده با قانون جدید برگزار شود
شمال نیوز: سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: امیدواریم انتخابات سال آینده با قانون جدید برگزار شود.
سخنگوی شورای نگهبان: امیدواریم انتخابات سال آینده با قانون جدید برگزار شود

به گزارش شمال نیوز، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، در نشست خبری خود  گفت: طرح نقل و انتقال بیمه میان صندوق های بازنشستگی مورد بررسی قرار گرفت که دارای ابهاماتی بود. برای نمونه در بند ۱ این طرح به موردی نظیر صندوق های خصوصی اشاره کرده بود که ما صندوق خصوصی نداریم. همچنین در ماده ۶ مفهوم جدیدی تحت عنوان مستمری جمع عنوان شده بود که دارای تعارض بود.

 

او افزود: شورای نگهبان نسبت به طرح شفافیت قوای سه گانه ایراداتی داشت که همه موارد به غیر از یک مورد رفع ابهام شده بود. ماده ۳ که درباره شفافیت در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که نیاز به اصلاح داشت. همچنین هیئت نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام نیز به مغایرت های این مصوبه اشاره کرده بود. در مجموع مجلس اصرار دارد که مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح شفافیت آرا تصمیم‌گیری کند.

 

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در جلسه اخیری که با اعضای شورای شهر تهران داشتیم مواردی نظیر جایگاه شورا و همکاری‌های ترجیحی مطرح شد. 

 

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اینکه دولت در تدوین بودجه از شورای نگهبان نظر خواسته است؟ تصریح کرد: خیر، دولت از شورای نگهبان درباره لایحه بودجه نظری نخواسته است. 

 

طحان نظیف افزود: اصلاح قانون انتخابات در دستور کار مجلس است. اصلاح قانون انتخابات مجلس رد شده بود اما اخیراً با امضای تعدادی از نمایندگان به دستور کار مجلس برگشت. امیدوارم انتخابات سال بعد را با قانون جدید برگزار کنیم البته بنده درباره تغییرات بی‌اطلاع هستم.

 

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اینکه افزایش حقوق ها در بودجه ۱۴۰۲ با توجه به وضعیت تورم و دغدغه مردم چگونه است؟ گفت: این موضوع معلوم نیست و  باید صبر کرد و دید لایحه‌ای که از طرف دولت به مجلس ارسال  می‌شود چگونه است و نسبت به حقوق ها چه پیش‌بینی دارد و بعد از آن مجلس چه چیزی را تصویب می‌کند. بعد از تصویب مجلس، شورا موضوع را بررسی کرده و  اظهار نظر می‌کند.

 

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره  احتمال افزایش زمان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از ۶۰ روز به بیش از دوبرابر آن، گفت: شورای نگهبان مدام این دغدغه را دارد که حقی از نامزدی گرفته نشود و ما زمان کافی برای بررسی صلاحیت‌ها داشته باشیم؛ بنابراین از این موضوع استقبال می‌کنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.